Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Szkolne Mastery przejdą modernizację

Koncern Leonardo przedstawił propozycję modernizacji samolotu M-346 Master. W ramach modernizacji przedstawiono plany zmian oraz zapowiedziano propozycję dla obecnie wykorzystywanych, również przez Polskę, płatowców.

  • Piotr Brzyski
2024/07/23
w News
Polski M-346 Bielik fot. gov.pl/web/obrona-narodow

Polski M-346 Bielik fot. gov.pl/web/obrona-narodow

Share on FacebookShare on Twitter

Nowa wersja szkolnego samolotu

W trakcie Farnborough Airshow w Wielkiej Brytanii, przedstawiciele koncernu Leonardo przedstawiło propozycję modernizacji samolotu M-346 Master. Proponowane zmiany zyskały nazwę Block 20. W ramach modernizacji ulepszona zostanie awionika. Zmienią się wielofunkcyjne ekrany przy obu siedzeniach, dodane zostaną wyświetlacze HUD (head-up displays), cyfrowe rejestratory danych i wideo oraz nowy wyświetlacz nahełmowy.

Modernizacja obejmie również elementy poza kokpitem. Zamontowany zostanie nowy radar, nowe łącze danych do zamontowanego uzbrojenia, co pozwoli na wykorzystanie zaawansowanych naprowadzanych radarowo rakiet powietrze-powietrze o zwiększonym zasięgu.

„Myśliwce się zmieniają i zmienia się środowisko operacji, dlatego trenerzy muszą reagować na nowe scenariusze operacyjne” – powiedział Tommaso Pani, starszy wiceprezes Leonardo Aircraft ds. kampanii marketingowych i strategicznych. Zapowiedziana modernizacja ma być testowana w 2025 roku. Stworzone zostaną wersje Fighter Attack (M-346FA), oraz Advanced Jet Trainer.

Do tej pory dostarczono ponad 100 M-346, dla których planowane są modernizacje do wersji Block20.

W Siłach Powietrznych RP wykorzystywane są od 2016 roku w ilości 16 sztuk. Do tej pory utracono jedną sztukę w wypadku 12 lipca 2024 r . o numerze bocznym 7714.

Źródło:aviationweek.com

Katastrofa samolotu M-346 Bielik w Gdyni (WIDEO)
  • Piotr Brzyski

    Absolwent Wojskoznawstwa i Zarządzania na UMK w Toruniu. Zajmuje się Zarządzaniem Kryzysowym w NGO. W jego obszarze zainteresowań znajdują się militaria, bezpieczeństwo oraz działalność III sektora.

    View all posts
Tagi: BezpieczeństwoModernizacjaPolskaSiły Powietrzne
Poprzedni artykuł

Francja odrzuca rosyjskich dziennikarzy

Następny artykuł

Koreańczycy i Amerykanie chcą stawiać SMRy na morzu

Następny artykuł
Przedstawiciele ABS i KRISO na niedawnym spotkaniu zespołu w Pusan, aut. news.cision.com ABS

Koreańczycy i Amerykanie chcą stawiać SMRy na morzu

Najpopularniejsze

  • Klatki przeciwko dronom zainstalowane na AHS Krab. fot. Telegram

    Ukraiński dowódca o polskim Krabie „Niedorobiony, nieprzemyślany, prymitywny”

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Gdzie staną polskie aerostaty? MON wskazuje lokalizacje. Ekspert: Decyzja na plus

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ile gazu z magazynów? O rozwoju podziemnych magazynów gazu w Polsce

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ile będzie kosztować modernizacja sieci przesyłowej w Polsce?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Czy stajemy się cyberbezpieczniejsi? Jak chronić się w internecie

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

ul. Wróbla 24/1
02-736 Warszawa

Redaktor naczelny:
Cezary Bielakowski
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.