Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Northvolt: problemy europejskiej firmy produkującej akumulatory

Szwedzki start-up wspierany przez UE i regionalnych producentów aut ma stać się konkurencją dla azjatyckich dostawców. Jednak firma napotyka problemy związane z zastosowanym modelem biznesowym i globalną ekspansją - donosi Financial Times.

  • Magdalena Melke
2024/07/10
w News
Z Freepik

Z Freepik

Share on FacebookShare on Twitter

Europejskie problemy

Brytyjski dziennik podaje, że w ciągu ostatnich miesięcy Northvolt stracił swój pierwszy kontrakt o wartości 2 mld dolarów z BMW (niemiecki producent aut przekazał go koreańskiemu Samsung SDI). Dodatkowo firma najpewniej zrezygnuje z planów budowy fabryki katodowych materiałów aktywnych w szwedzkim mieście Borlänge.

W wypowiedzi dla Financial Times Peter Carlsson, były dyrektor wykonawczy Tesli i współzałożyciel i dyrektor generalny Northvolt zaznaczył, że przeprowadza strategiczny przegląd modelu biznesowego i planów rozwoju firmy. Zasugerował również, że ekspansja start-up’u może zostać opóźniona. 

Northvolt miał być nadzieją dla europejskiego przemysłu pojazdów elektrycznych oraz produkcji akumulatorów. Obecnie łańcuchy dostaw zdominowane są przez azjatyckich producentów. Dodatkowo amerykański Inflation Reduction Act (IRA) przyciągnął znaczące inwestycje zielonych technologii do Stanów Zjednoczonych. 

Zdaniem Carlssona, cytowanego przez brytyjski dziennik, biznes związany z akumulatorami będzie miał charakter regionalny i kluczowe jest, aby “duzi europejscy gracze” pozostali aktywni w sektorze. 

Pekin i Bruksela rozmawiają na temat ceł na chińskie EV

Źródło: ft.com

  • Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts
Tagi: BezpieczeństwoElektromobilnośćUE
Poprzedni artykuł

Rumunia zamówiła koreańskie haubice

Następny artykuł

Rosja 8-krotnie zwiększyła produkcje rakiet, których części sprowadzaj z Zachodu

Następny artykuł
Pocisk manewrujący Ch-101 fot. Raduga

Rosja 8-krotnie zwiększyła produkcje rakiet, których części sprowadzaj z Zachodu

Najpopularniejsze

  • Mapa potencjalnej lokalizacji Aerostatów w Polsce fot. DOD

    Gdzie staną polskie aerostaty? MON wskazuje lokalizacje. Ekspert: Decyzja na plus

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ukraiński dowódca o polskim Krabie „Niedorobiony, nieprzemyślany, prymitywny”

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ile gazu z magazynów? O rozwoju podziemnych magazynów gazu w Polsce

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Koreańczycy zbudują Czechom atom

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Obrona Cywilna w PRL (Jak było?)

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

ul. Wróbla 24/1
02-736 Warszawa

Redaktor naczelny:
Cezary Bielakowski
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.