X zamiast ptaka
W poniedziałek Elon Musk i dyrektorka generalna Twittera Linda Yaccarino zaprezentowali nowe logo platformy. Biały “X” na czarnym tle ma zastąpić klasyczny symbol niebieskiego ptaka. Nicki zarówno Yaccarino, jak i Muska zawierają już nowe logo, jednak stary layout nadal jest widoczny na całej platformie.
W niedzielę Musk spytał użytkowników, czy opowiedzieliby się za zmianą schematu kolorystycznego platformy na kolor czarny, a następnie przedstawił “tymczasowe logo X”, zaznaczając, że wkrótce wycofa markę Twitter oraz charakterystyczny dla niej symbol ptaka. Jak zaznaczył Matt Rhodes, szef strategii w agencji kreatywnej House 337 dla agencji Reuters, podobne radykalne zmiany w tak ugruntowanej marce, jaką jest Twitter, pozostaja bardzo ryzykowne. Utrudniają bowiem użytkownikom znalezienie bądź otwarcie aplikacji na wypełnionych już ikonami ekranach smartfonów.
Jak zaznacza Reuters, Elon Musk najwyraźniej wciela w życie zapoczątkowaną jeszcze w 2017 roku ambicję stworzenia “aplikacji do wszystkiego”. Zakup Twittera miał przyspieszyć proces realizacji planu o 3-5 lat. Sześć lat wcześniej biznesmen wykupił od PayPal’a platformę x.com (której był współzałożycielem w 1999 roku) – obecnie domena pozostaje nieaktywna.
Yaccarno potwierdziła plany stworzenia aplikacji o wysoko zróżnicowanych usługach, na które składać się mają m.in. możliwości przesyłania plików audio, wideo, płatności bankowe czy rozwiązania z zakresu obsługiwania towarów i usług. Niemniej jednak warto zaznaczyć, że od czasu przejęcia Twittera przez Muska, platforma społecznościowa stanęła w obliczu burzliwych zmian, m.in. zwolnień, gwałtownego spadku liczby reklamodawców czy powstaniem europejskiego odpowiednika platformy, Threads.
Według Drew Benvie’go, dyrektora generalnego firmy konsultingowej Battenhall cytowanego przez Reutersa, w zmianie loga na “X” najpewniej chodzi o zbudowanie marki wokół powstałego już imperium Elona Muska, jakim jest SpaceX.
Źródło: reuters.com