Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Francja chce recyklingu akumulatorów EV, napotyka problemy regulacyjne

Francuski przemysł dostrzega możliwość recyklingu akumulatorów EV, aby odzyskać jak najwięcej surowców krytycznych. Jednak przeszkodą może okazać się konkurencja między lokalnymi ośrodkami recyklingu a producentami aut elektrycznych - donosi Euractiv.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2024/06/07
w News
Stacja ładująca EV fot. freepik

Stacja ładująca EV fot. freepik

Share on FacebookShare on Twitter

Surowce krytyczne

Francuskie Ministerstwo Transformacji Ekologicznej i Spójności Terytorialnej odnotowało ponad 303 tys. rejestracji aut elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in w 2023 roku. W porównaniu do 2022 roku, nastąpił wzrost ich ilości o 45 procent. 

Liczba aut EV wycofanych z eksploatacji stanowi mniej niż jeden procent wszystkich pojazdów przetwarzanych we francuskich centrach recyklingu, jednak zdaniem analityków sytuacja może niedługo ulec zmianie. Z tego powodu część przedsiębiorców chce ustrukturyzować początkujący przemysł recyklingu.

Jak informuje Euractiv, recykling aut elektrycznych ma stanowić część gospodarki o obiegu zamkniętym, która powinna zapewnić zmniejszenie zależności od paliw kopalnych i większą niezależność energetyczną. W tym celu Francuzi planują uruchomienie wyspecjalizowanych centrów recyklingu akumulatorów, np. w Pas-de-Calais do 2028 roku.

Jednak informatorzy portalu zaznaczają, że zagrożony może być ekonomiczny aspekt recyklingu baterii aut EV. Wprowadzone przez UE rozporządzenie w sprawie baterii i odpadów akumulatorowych wymaga od producentów dostarczania informacji na temat śladu węglowego każdej baterii (od wydobycia po recykling). 

Teoretycznie powinno ułatwić to przetwarzanie aut EV przez wyspecjalizowane ośrodki, jednak francuskie prawo i wprowadzenie rozszerzonej odpowiedzialności producenta (EPR) wymagają od producentów większego zaangażowania w proces wycofywania aut z eksploatacji. 

Jak podaje Euractiv, producenci pojazdów elektrycznych także chcą odzyskiwać surowce krytyczne i poddawać je recyklingowi, przez co są w stanie wpływać na działalność lokalnych, francuskich ośrodków w tym sektorze. 

https://polon.pl/news/chinski-byd-chce-zostac-najwiekszym-sprzedawca-aut-elektrycznych-w-europie

Źródło: euractiv.com

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: ElektromobilnośćFrancja
Poprzedni artykuł

Media: Merkel wiedziała o rosyjskim szantażu gazowym

Następny artykuł

Rosja i Chiny podważają propozycję USA dotyczącą zawieszenia broni w Strefie Gazy

Następny artykuł
Rada Bezpieczeństwa ONZ, aut. Julio Obscura z Flickr

Rosja i Chiny podważają propozycję USA dotyczącą zawieszenia broni w Strefie Gazy

Najpopularniejsze

  • BWP Ajax produkcji General Dynamics-UK. Wielka Brytania odmówiła wpłaty 6 miliardów euro na fundusz SAFE, który miał posłużyć do stymulowania sektora zbrojeniowego i modernizacji armii. Fot.: Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii

    Londyn nie zgadza się wpłacić 6 mld do unijnego programu zbrojeniowego

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Potencjał polskiego wodoru dla przemysłu chemicznego

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Operacja Horyzont. Tysiące wojskowych na pomoc SOK

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Polska potrzebuje długofalowej i apolitycznej strategii by obronić się przed powodzią

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Gaz-System: Harmonogram FSRU bez opóźnień

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Gaz-System: Harmonogram FSRU bez opóźnień

24 listopada, 2025

Operacja Horyzont. Tysiące wojskowych na pomoc SOK

21 listopada, 2025

Sztuczna inteligencja i ukryte czujniki wykrywają migrantów w USA

21 listopada, 2025

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.