Pełny rebranding na Słowacji
-Zakończyliśmy proces rebrandingu na Słowacji i obecnie działa tu już 90 stacji pod marką Orlen. W ciągu 4 lat stworzyliśmy jedną z największych i najnowocześniejszych sieci na tym rynku. Będziemy sukcesywnie ją rozbudowywać, nie tylko o nowe obiekty, ale także poszerzając ofertę pozapaliwową i udostępniając punkty tankowania paliw alternatywnych – napisał na Twitterze Obajtek.
Orlen powiększył swój portfel stacji benzynowych na Słowacji w wyniku wymiany aktywów z węgierskim MOL, który nabył w Polsce stacje należące wcześniej do Lotosu. Orlen przejął od MOL 39 stacji benzynowych na Słowacji. Grupa Orlen działa na Słowacji od 2019 roku i jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci paliwowych na tym rynku, na którym zajmuje aktualnie czwartą pozycję. Na koniec ubiegłego roku koncern posiadał na Słowacji 50 stacji. W tym roku liczba ta wzrosła do 90, m.in. dzięki przejęciu 37 stacji marki Slovnaft od MOL.
Strategia Grupy Orlen do 2030 roku zakłada, że sieć stacji paliw koncernu liczyć będzie 3,5 tysiąca punktów. 45 proc. z nich zlokalizowanych będzie poza Polską. Na koniec II kwartału 2023 r. liczba stacji paliw Orlen wynosiła 3157, z czego 1919 w Polsce, a 1238 na rynkach zagranicznych: w Czechach, na Litwie, w Niemczech, na Słowacji i Węgrzech W lipcu koncern ogłosił transakcję kupna austriackiej sieci paliwowej Turmöl. Po jej finalizacji, liczba stacji Orlenu wzrośnie o 266, a koncern będzie prowadził sprzedaż detaliczną paliw na siedmiu europejskich rynkach
Źródło: Orlen SA