Nowa runda konkurencji
Zdaniem cytowanej przez brytyjski dziennik firmy badawczej Benchmark Mineral Intelligence, w ciągu siedmiu miesięcy od rozpoczęcia bieżącego roku w Chinach anulowano lub przełożono 19 projektów gigafabryk baterii. Przyspieszyło to spadek inwestycji w fabryki akumulatorów, ponieważ producenci EV w Europie zmagają się ze spowolnieniem sprzedaży.
Jak zaznacza Financial Times, obecnie istnieje ok. 50 chińskich grup produkujących akumulatory do pojazdów elektrycznych, co prowadzi do gry o przetrwanie. Chiński rynek jest mocno podzielony między większych graczy, takich jak CATL i BYD, dominujących na globalnym rynku akumulatorów.
Pekin wydał już nowe przepisy, walczące z nadwyżką mocy produkcyjnych. Dzięki temu lokalni producenci akumulatorów będą zmuszeni do zawieszenia projektów realizowanych ostatnio w Chinach i na rynkach zagranicznych.
Brytyjski dziennik zaznacza, że chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych ustanowiło w czerwcu bieżącego roku wytyczne wyższych standardów dotyczących energochłonności, gęstości mocy, żywotności cyklu i innych specyfikacji akumulatorów. Rozporządzenie ma przynieść korzyść wiodącym firmom w branży.
Financial Times zaznacza, że w kwietniu 2024 roku ponad 20 chińskich firm ujawniło plany budowy nowych zakładów produkujących baterie, których łączna roczna wydajność miała wynieść 152 GWh, co stanowi spadek o 55 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Źródło: ft.com