Europejskie problemy
Brytyjski dziennik podaje, że w ciągu ostatnich miesięcy Northvolt stracił swój pierwszy kontrakt o wartości 2 mld dolarów z BMW (niemiecki producent aut przekazał go koreańskiemu Samsung SDI). Dodatkowo firma najpewniej zrezygnuje z planów budowy fabryki katodowych materiałów aktywnych w szwedzkim mieście Borlänge.
W wypowiedzi dla Financial Times Peter Carlsson, były dyrektor wykonawczy Tesli i współzałożyciel i dyrektor generalny Northvolt zaznaczył, że przeprowadza strategiczny przegląd modelu biznesowego i planów rozwoju firmy. Zasugerował również, że ekspansja start-up’u może zostać opóźniona.
Northvolt miał być nadzieją dla europejskiego przemysłu pojazdów elektrycznych oraz produkcji akumulatorów. Obecnie łańcuchy dostaw zdominowane są przez azjatyckich producentów. Dodatkowo amerykański Inflation Reduction Act (IRA) przyciągnął znaczące inwestycje zielonych technologii do Stanów Zjednoczonych.
Zdaniem Carlssona, cytowanego przez brytyjski dziennik, biznes związany z akumulatorami będzie miał charakter regionalny i kluczowe jest, aby “duzi europejscy gracze” pozostali aktywni w sektorze.
Źródło: ft.com