Chińska konkurencja
Jeden z dyrektorów firmy, Michael Shu powiedział, że BYD planuje „ogromne inwestycje” w fabryki, dealerów i marketing w regionie, chcąc przekonać kierowców do zakupu własnych aut elektrycznych. Zdaniem cytowanego przez Financial Times Shu, BYD może znaleźć się na pozycji lidera.
Jak podaje brytyjski dziennik, plany chińskiej firmy EV obejmują wypuszczenie na europejski rynek modelu opartego na aucie Seagull. Europejska wersja miałaby być sprzedawana za mniej niż 20 tys. euro (chiński odpowiednik kosztuje 10 tys. euro).
Shu potwierdził, że przedsiębiorstwo planuje produkować swoje auta w Europie, co dałoby Chińczykom możliwość ominięcia możliwych ograniczeń nałożonych na import do Europy, a także uniknięcie wąskich gardeł logistycznych. Chiński dyrektor zaznaczył, że długoterminowym celem jest “produkcja lokalna” na Starym Kontynencie.
BYD jest w trakcie budowy swojej pierwszej fabryki na Węgrzech, planuje również rozpocząć badanie lokalizacji dla drugiego zakładu w Europie. Oprócz aut akumulatorowo-elektrycznych firma planuje także produkcję aut hybrydowych plug-in.
Jak podaje Financial Times, zachodni producenci samochodów zwrócili uwagę na większą konkurencję ze strony chińskich producentów. Jednocześnie BYD odnotował spadek ogólnej liczby dostaw pojazdów elektrycznych w pierwszych trzech miesiącach roku o 42 procent. W ostatnim kwartale 2023 roku BYD wyprzedziła Teslę pod względem sprzedaży EV.
Źródło: ft.com